Registre actiu!

Autor Tema: Varroa  (Llegit 45553 cops)

Toni Sampol

  • Soci APAEMA
  • Usuari
  • *
  • Missatges: 7
Varroa
« el: 24 Gen 2015, 15:43 »
Bon dia a tots:
Particularment, com que ara no tenc abelles, encara no tenc aquest problema, però quin és per voltros el millor tractament per la varroa? He vist que empleau molt el "Apiguard", però que vos pareix el "Timol"???

Andreu Ramis

  • Soci APAEMA
  • Usuari
  • *
  • Missatges: 6
Re:Varroa
« Respondre #1 el: 26 Gen 2015, 15:09 »
Bones,

Apiguard al final es un producte amb Timol com a principi actiu.

Amb el que expliques supos que et refereixes a preparar-te les teves propies dosificacións a partir de Timol, ja sigui amb vaselina o impregnant paper.

Jo ja que tenc només 4 caseres preferesc no complicarme i emprar apiguar o thymovar, ja que la diferencia en cost es poca, i la comoditat i seguretat d'aplicació es molt millor. Així i tot se de gent que ho fa amb timol directament, i pareix que els hi funciona be.

Salut!
« Darrera modificació: 2 Feb 2015, 10:13 per admin »

rafaadrover

  • Soci APAEMA
  • Usuari
  • *
  • Missatges: 5
Re:Varroa
« Respondre #2 el: 30 Gen 2015, 01:32 »
El problema de les receptes casolanes es controlar la dosificació i evaporació del producte, això es mooooolt complicat i podem tenir sorpreses molt desagradables. Una evaporació molt ràpida no tendrà l'efecte de duració que volem perque afecti a la varroa que tenim dins la cria, també pot afectar a la reina, ja que pot inhibir les feromones de la reina i pot provocar un canvi de reina o fins i tot abandonar la caera.

Particularment n'he provat uns quants,

timol amb alcohol damunt plaques d'osasis (esponja de floristeria): el timol es disol molt bé amb alcohol, el problema es que l'alcohol es molt volatil, per tant evapora moooolt ràpidament, jo ho vaig provar i varen caure un munt de varroas, però va durar poc, uns dies.

timol disolt amb oli d'oliva: es posa a encalentir oli i es mescla amb timol, despres es posa sobre plaques d'oasis: dura mes temps, ja que l'oli controla la evaporació, el problema es que com que hem d'encalentir l'oli provoca que evapori molt de timol mentre el preparam (vos treuran fora de casa)

timol amb alcohol + greix de porc (saim) sobre paper absorvent, jo no ho he provat, però un company va perdre unes quantes caeres amb aquesta combinació.

timol amb greix de porc: no va bé, el problema es que es saïm es fon degut a l'alta temperatura de la casera i les abelles s'ofeguen adintre.

timol amb agaragar: per jo la millor combinació, es fon l'agaragar dins aigua, despres es posa el timol molt, queda com una pastilla gelatinosa que amb altes temperatures no es fon, dura bastant de temps.

Jo no he passat mai dels 5gr de timol per caera.

Per acabar, vull dir, que cal anar en compte amb el timol, com amb amitraz, etc... ho posam com a ecològic, però realment aquest producte es un acaricida natural això si, però que al final mata un ser viu, la varroa, per tant molt sà no es, es vera que esta present a les mostres de mel i que no es tòxic per a nosaltres, pero... vull dir amb això, que per jo un tractament ecològic real seria no haver de tractar les caseres, seleccionar les mes netejadores, les que d'alguna forma han desenvolupat un instint per combatre aquest paràsit, ara bé això es una utopia molt gran en aquest moments, hi ha projectes de selecció d'abelles petites, etc... però no està clar encara el seu funcionament.

Aqui teniu un link per pensar: http://www.desdelapiquera.com/2011/01/timol-la-otra-cara-de-este-tratamiento.html