Registre actiu!

Autor Tema: Abelles  (Llegit 47081 cops)

Toni Sampol

  • Soci APAEMA
  • Usuari
  • *
  • Missatges: 7
Abelles
« el: 6 Gen 2015, 13:32 »
Bon dia a tots:
No sé si tots teniu el mateix problema, però es molt difícil trobar suministradors de paquets d'abelles que facin enviaments a Mallorca. Jo estic en contacte amb qualcú, però res de definitiu. Si puc tancar alguna cosa, us ho dic...

rafaadrover

  • Soci APAEMA
  • Usuari
  • *
  • Missatges: 5
Re:Abelles
« Respondre #1 el: 8 Gen 2015, 08:40 »
Hola antsmapol,

jo desde fa uns anys faig paquets d'abelles per reproduïr les meves colònies, ja se que hi ha millors sistemes però m'agrada complicar-me. Les faig amb una reina fecundada i amb 1-1,5Kg d'abelles de diferents caeres.
No me n'ha fallat cap mai es molt senzill d'instal·lar i fan una feinada, es comporta com una aixam.

Jo si voleu i me va bé la cria de reines (no en soc un expert) puc suministrar el que pugi fer a la gent del forum.

A la meva planificació de l'any vinent es canviar 10 reines que ja tenen 2 anys, i fer 10 colònies noves, després la resta que pugui fer ho puc anar posat a la vostra disposició.

Un saludo!

Toni Sampol

  • Soci APAEMA
  • Usuari
  • *
  • Missatges: 7
Re:Abelles
« Respondre #2 el: 8 Gen 2015, 19:28 »
Hola Rafa:

La veritat és que ho veig un mètode molt pràctic i amb una eficàcia molt alta. Ho dic des de la meva postura de complet novell. Per la meva banda, ja que estic disposat a comprar paquets a apicultors tant locals com a nacionals, preferiria fer-ho amb companys d'aquest fòrum, naturalment.... així que si algú està pensant a fer producció de paquets o nuclis, que compti amb mi.

Toni Sampol

Andreu Ramis

  • Soci APAEMA
  • Usuari
  • *
  • Missatges: 6
Re:Abelles
« Respondre #3 el: 12 Gen 2015, 14:29 »
Bones @antsampol,

Fa unes setmanes vaig fer un curs amb en Gori Lladó i en Juanma Vergara, on comentaren que a Llubí hi ha un apicultor anomenat Joan Ferrer que ven nuclis. No sé massa be com ho fa, ni si encara en te a la venta, però si t'interesa et puc passar el seu telèfon mobil per privat.

Salut!