Registre actiu!

Autor Tema: Maquina extracció de cera casolana  (Llegit 44787 cops)

rafaadrover

  • Soci APAEMA
  • Usuari
  • *
  • Missatges: 5
Maquina extracció de cera casolana
« el: 30 Des 2014, 00:32 »
Bones companys, ja que ens interessa poder extreure la nostra cera ecologica vos mostraré la meva maquina econòmica per extreure cera dels quadres, la idea no es meva, es copiada d'internet però funciona de maravella:

Consisteix en un simple cubo de basura, li feim un forat que passi una manguera de butano connectada a una olla a presió, abaix del cubo hi feim un forat per on surtira sa cera, llavors nomes cal posar els quadres amb cera dins es cubo i el vapor d'aigua farà la resta així de simple.
La cera surt ben neta de residus, nomes cal una vegada refredada tornar a fondre amb aigua i al cul del pà de cera ens sortiran les restes, fregar-ho i llestos, si es vol tenir la cera mes pura, es pot tornar a repetir el proces.

Un saludo!

Nofris

  • Soci APAEMA
  • Usuari
  • *
  • Missatges: 1
Re:Maquina extracció de cera casolana
« Respondre #1 el: 5 Gen 2015, 19:09 »
Molt bona rafaadrover!
És una molt bona idea, senzilla i ràpida de fer..
No gener molta cera de moment però el fondre-la és un problema si no tens massa espai per emmagatzemar caixons i bastiments.
Aquest estiu passat vaig estar a punt de construir-me un cerficador solar però allò que passa de que t'hi poses i finalment o deixes a mitges..

Una pregunta sobre el teu.. quin temps tarda a fondre's la cera?
I el poal de basura no perd vapor per la tapadora?
Queda olor de plàstic a la cera?

Salut!

rafaadrover

  • Soci APAEMA
  • Usuari
  • *
  • Missatges: 5
Re:Maquina extracció de cera casolana
« Respondre #2 el: 7 Gen 2015, 08:37 »
Hola Nofre,

Deu tardar entre 20-30m min en fondre tot el cub ple de cera, entre que comença a generar vapor i fondre es un temps, però vaja, ella va fent.
La tapadora perd una mica de vapor, però en queda mes que en surt, jeje, realment lo que passa es que condensa i gotetja per la tapa.
Olor de plàstic no n'he detectat gens. Altra cosa serien possibles residus, però ho desconec.

Aquest es un sistema que es ràpid de fer i barat, però per grans quantitats es millor una caldera, però molt mes cara.

Salut!